.1زمان زیادی برای پاسخ دادن لازم ندارد بنابرین نمونه نسبتابزرگ ازمحتواواهداف رافراهم می کند.

.2تصحیح به سرعت وعینی وآسان است.

معایب آزمون های جورکردنی

.1دریادگیری تداعی بین امور ، حفظ طوطی وار دخالت زیادی دارد معلمان غالبا درتهیه این نوع سوال ها بر روابط حفطی بین امور تاکید می کنند.

.2بعضی وقت ها پیداکردن پرسش هایی که به اندازه کافی شبیه به هم باشند که پاسخ های همگونی

پیداکردکاردشواری است.

.3ابهام درراهنماییها ، پاسخها ودرپرسش ها

.4طولانی بودن پرسش وپاسخ ها

.5دشواری پیداکردن مواد متجانس متناسب باهدف های آموزشی موردنظر معلم از محدویت های دیگر این آزمون ها است.

قواعد تهیه ی آزمون های جورکردنی

.1پرسش هاوپاسخ های همگون ومتجانس انتخاب کنید

.2طول فهرست های پرسش وپاسخ راکوتاه انتخاب کنید ومطالب کمتری رادرهریک ازپاسخ ها قراردهید.

.3درراهنمای سوال ، اطلاعات لازم رادرباره نحوه مقایسه وجورکردن پرسش ها وپاسخ ها دراختیار دانش آموزان قراردهید.

.4همه پرسش وپاسخ های یک سوال رادر یک صفحه قراردهید.

.5درصورت امکان فهرست پاسخ ها رابه طورمنطقی مرتب کنید.

.6درفهرست پرسش های جورکردنی ازکاربرد جملات نیمه تمام خودداری کنید.

.7پرسش ها رابا شماره و پاسخ ها راباحروف مرتب کنید.

.8هریک از پاسخ ها باید برای تمام پرسشهای یک سوال درست جلوه کند.

.9ازنوشتن سوال هایی که پرسش هاوپاسخ های آن کاملا باهم جور می شوند بپرهیزید. پاسخ ها

بیشترازپرسش ها باشند وبیش از یک بار مورد استفاده قرارگیرند